fredag 3. april 2009

Fredagsbarn

Jeg ble født en fredag i august 1985, og kanskje er det nettopp derfor jeg er så glad i fredager og følelsen av helg. På fredager har helga uendelig mange timer som kan fylles med alt jeg måtte ønske. Når søndagen kommer blir jeg alltid like overrasket over hvor fort helga gikk, men i dag er det altså drømmende fredag.

Møtte Cathrine etter jobb til nydelig pastasalat med pestokylling på Jordbærpikene, etterfulgt av kino: "Marley&me". Den filmen kommer ikke på min favorittliste akkurat, men koselig med kinobesøk :) Cathrine og jeg ler ofte mest av reklamene før filmene, - skal ikke stå på fantasien i allefall ;) Da jeg kom på bussen i kveld, oppdaget jeg fort at jeg var eneste passasjer. Sjåføren stanset motoren og det ble helt mørkt og stille i bussen. Manglet bare kjenningsmelodien til påskekrimen, hehe. Etterhvert kom radioen på og sjåføren gjorde et ærlig forsøk på å trampe i takt til musikken som ble spilt... Noen flere folk kom på; ei überblond vgs-jente, en sliten full fyr, en som kjente bussjåføren - men som bussjåføren ikke kjente, og en kar til. Merkelig hvor oppmerksom man blir på folk i en slik setting. Resten av turen forløp heldigvis helt udramatisk, og nå koser jeg meg i pysjen med gullrekka på tv og en stor kopp te i handa :) Er veldig fornøyd med at Hallelujah-kameratene Lind, Nilsen, Holm, Fuentes er samlet igjen. Vakkert, vakkert! De spiller på Døgnvillfestivalen til sommeren :) Inte dumt. Jeg skal på jobb i morgen også, men den gode fredagsfølelsen er like fullt til stede ;) Koooser meg!

Har hatt hikke i flere runder i dag. Sikkert 8-10 "anfall". Ganske slitsomt når man skal yte service eller sitte i en kinosal... Det eneste som virkelig funker mot hikke for meg, og som jeg ikke har hatt tilgang på i dag, er veldig enkelt og ganske godt faktisk:
1 ss sukker med skviset sitron over. Voila!

GOD helg, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...