søndag 5. april 2009

Dotterdag!

Det er palmesøndag og jeg har dotterdag! Denne dagen oppfant jeg i en alder av 5, -ikke den delen om palmeblader, eselridning og slikt såklart, men den andre ;) Jeg har alltid vært ivrig på markering av spesielle dager. Alt som kan feires skal feires! Så hadde jeg regnet ut at mamma og pappa hadde en ekstra dag med oppvartning; nemlig morsdag og farsdag. Disse dagene feiret vi med frokost i senga alle 3, gaver og kos. Jeg syntes likevel at dette var litt urettferdig og oppfant dotterdagen, -min dag til å få frokost på senga og alt. Og slik har det vært siden: Palmesøndag er døtrenes dag!

Det er forøvrig strålende påskevær i dag! Masse folk i byen, i solveggen på Skarven og Bønna. Jeg hadde deilig musikk på øret og følte at jeg glødet av energi. Måtte bare smile til alt og alle! Elsker slike dager! Gikk innom Tromsøs søteste godisbutikk, SweetHeart. Masse deilig sjokolade og sukkertøy :) Så kjøpte jeg meg bok til påske! 3. bok i serien DeLuxe av Anna Godbersen. Dette skriver Cappelen Damm om serien:

"Vakre piker i henrivende silkekjoler på ball til morgengry. Hensynsløse menn med sjarmerende smil og farlige hensikter. Hvite løgner, svarte hemmeligheter, ulovlig kjærlighet og en overhengende angst for skandale.

Velkommen til Manhattans overklasse anno 1899! I DeLuxe-bøkene følger vi de vakre og beundrede søstrene Elizabeth og Diana Holland, som danner eliten i New Yorks sosietet. Da de plutselig oppdager at deres posisjon står for fall, utløses plutselig en rekke hendelser som truer deres hittil løfterike fremtid"

PS! I morgen starter det ultimate påskeprogrammet på radio: Påskelabyrinten på Nrk P1 10:05-11:00! -Korr ska vi reis?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...