mandag 11. mai 2009

Barnehagetante

Har hatt min første dag som barnehagetante :) Bare som vikar ettersom jeg hadde fri på Britts. Og hvilket vær å debutere i... Tror ikke det har regnet så mye siden jeg flyttet til byen! Bussen går direkte fra leiligheta til barnehagen, men ettersom jeg ikke hadde kontanter i huset, måtte jeg først gå til byen. Var helt gjennomvåt da jeg kom dit! Har nemlig alt regntøy hjemme på Bardufoss og paraplyen hadde jeg lagt igjen på jobb. Hadde heldigvis med meg litt ekstra tøy så jeg kunne skifte mens jeg venta på bussen. Ble en koselig jobbdag med herlige unger (23 på avdelinga). Hvordan får man plass til seks 4-åringer på ett fang samtidig? hehe... Vi har danset til Pippi Langstrømpe, laget plastelinafigurer, tegnet, lest bok og herja i søledammer og sandkasse ;) Nå har jeg vasket av meg all sanda og spist nydelig laksemiddag. Deilig deilig! I morgen er det tilbake til moter og interiør igjen, -gøy med litt variasjon i jobbinga!

Tilslutt gir jeg dere et lite dikt av Sigbjørn Obstfelder, -det har vel sjeldent passet bedre:
En er en, og to er to-
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.
Regn, regn, regn, regn,
øsende regn,
pøsende regn,
regn, regn, regn, regn,
deilig og vått,
deilig og rått!
En er en, og to er to-
vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk, sakk,
vi drypper på tak,
tikk, takk,
det regner i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...