torsdag 16. september 2010

{Smaken av høst}

Fikk litt inspirasjon da jeg kom på butikken i går og så høstens råvarer bugne foran meg. Jeg er egentlig ikke så glad i sopp, men jeg kjøpte med meg  litt pluss en løk. Fikk lyst å lage soppstuing som tilbehør til skivet kyllingfilet. Og det ble SÅ godt! Ingen oppskrift, men du bare smaker deg fram :) Veldig enkelt! Etter å ha stekt og krydret kyllingen og lagt den til side, startet jeg prosjektet med samme panne: Delte soppen i små biter og løken i halve ringer. Stekte det mykt i margarin. Flaksalt og pepper over. På slutten hadde jeg over en dash hvitvin (jeg hadde JB riesling) og så litt fløte. Ble utrolig god smak! Ble bare saus nok når det koker litt inn til at det legger seg rundt løken og soppen. Perfect!

3 kommentarer:

  1. Hørtes godt ut, Marte! Du er så flink!:):)

    SvarSlett
  2. skriver du alt du gjør?

    SvarSlett
  3. Hehe, skriver ikke alt jeg gjør nei :p Prøver bare å dele små tips/stemninger/inspirasjon jeg kommer over i hverdagen som gleder meg, og håper andre kan få nytte/glede av det. Men må skjerpe meg dersom det bare oppfattes som "se hva jeg gjør nå", for det er ikke hensikten. Takk tilbakemelding :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...