torsdag 16. september 2010

{Høsten er her!}

Høsten er tida med lav sol, gylne farger og innekos. Jeg får alltid behov for lune klær (ull, sauskinn, skjerf, strømper osv) og noe varmt i koppen. Det er den sesongen der det føles helt lov å kose seg under pledd med gode filmer. Hyggelig vennelag med middag og vin eller sprelske spillkvelder er også kjempegøy :) Nyt sesongens deilige råvarer: Sopp, epler og bær. Gå kveldstur under stjernehimmelen sammen med noen du er glad i. Tenn telys og drøm deg bort i ei god bok - eller kanskje skriv din egen? :)

Filmer jeg skal se denne høsten:


Mitt boktips for høsten er serien DeLuxe av Anna Godbersen. Dette skriver Cappelen Damm om serien: "Vakre piker i henrivende silkekjoler på ball til morgengry. Hensynsløse menn med sjarmerende smil og farlige hensikter. Hvite løgner, svarte hemmeligheter, ulovlig kjærlighet og en overhengende angst for skandale. Velkommen til Manhattans overklasse anno 1899! I DeLuxe-bøkene følger vi de vakre og beundrede søstrene Elizabeth og Diana Holland, som danner eliten i New Yorks sosietet. Da de plutselig oppdager at deres posisjon står for fall, utløses plutselig en rekke hendelser som truer deres hittil løfterike fremtid." 
 

Boltre deg i høstens trender og ikke vær redd for å eksperimentere litt. Noen stikkord for denne sesongen er:  Camel/pudder/rødt, 50-tallets lady (ala Grace Kelly), blonder, cape, aviatorjakken, nordisk strikk, hatt.
 


Jeg elsker kafélivet, både alene og sammen med venner. I høst skal jeg ta med meg pensum og nyte en kopp kaffe eller te :) Lesinga blir plutselig mer fristende da!
 


Nyt alt sesongen har å by på, gjør det på din måte og SMIL! ♥


3 kommentarer:

  1. Sitter her med teen min og koser meg med å lese bloggen din en torsdagskveld:) Flink du er til å skrive Marte! Du vet å skape stemning<3

    SvarSlett
  2. Utrolig fin blogg du har! Blir veldig inspirert når jeg leser den =)

    SvarSlett
  3. Så koselig å få så fine tilbakemeldinger! :) Det inspirerer meg til å fortsette å skrive. Tusen takk!! ♥

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...