fredag 8. april 2011

{Beautiful morning}

Våknet til sol fra klar himmel denne fredagsmorgenen :) Helt vidunderlig! Mens jeg ventet på at temperaturen skulle stige litt og at sola skulle komme på balkongen, bestemte jeg meg for å bake! Grove muffins som passer bra til en helgefrokost. I stedet for sukker brukte jeg Sukrin som ser likt ut som sukker, men som ikke påvirker blodsukkeret og gir 0 kalorier! I tillegg er det helt naturlig i motsetning til mange kunstige sukkererstatninger. Veldig bra produkt! Har aldri prøvd denne oppskriften før, og jeg må nok øve litt mer :p Jeg slet nemlig med å få dem gjennomstekt. Tror kanskje problemet var mye gulrot og eple som gir fra seg mye saft. Uansett er det koselig å bake! Ønsker alle en god start på helga! 
 

 
GROVE MUFFINS (8 stk)
2 dl grovt mel eller spelt
2 ts bakepulver
1/2 dl sukrin eller sukker
2 ts kanel
1 egg
1 dl skummet kulturmelk
hakkede mandler, nøtter, sjokolade, tørket frukt og bær etter eget ønske.

Bland alt det tørre med gulrot og eple. Pisk egg og kulturmelken sammen. Bland alt. Fordel i muffinsformer og stek i ovnen på 180 grader i 15-20 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...