fredag 4. september 2009

Nytt(skole)årsforsett

Jeg har bestemt meg for å være skikkelig økonomisk denne høsten. Studentlommeboka flommer ikke akkurat over, noe jeg tror de fleste studenter har kjent på. Og med en verden i økonomisk krise, gjelder situasjonen strax flere. Så da gjelder der å rett og slett ikke shoppe unødvendige ting. Og jeg merket når jeg innstilte meg på det, at det slettes ikke føltes dumt. I stedet for å irritere meg, så vekket det kreativiteten i meg; tenke annerledes, oppdage nye måter å bruke ting, redesigne gamle klær. Syntes plutselig det ble et artig prosjekt! :)

Leste nylig i et glossy magasin at tida for såkalte statement bags/it-bags som du kan se på kjendiskvinnenes armer, og som kopieres verden over, nå er er over. Morgendagens luksus handler om å ta unike, personlige valg, - rett og slett gå for det du virkelig elsker når du handler! Fordelen er at disse plaggene/accessoarene vil du bruke om og om og om igjen :) Men et stramt budsjett betyr jo ikke at man ikke kan la seg inspirere. Jeg leser magasiner, ser filmer, går i butikker og ser på folk. Kafé er også en genial plass for inspirasjon, og hvor enn jeg går har jeg med meg penn og papir. I bakhodet surrer hva jeg har av gamle ting som kan få en ny vri ved å kombinere plagg på nye måter eller forandres litt på.

Kreativ kan man også være på innredning og interiør. Selv bor jeg i studentleilighet sammen med 5 andre, så mitt rom ønsker jeg å gjøre litt mer personlig. Problemet er at vi ikke får henge noe på veggene som kan sette merker. Jeg ønsket meg ei tavle for å ha på skrivebordet, der jeg kunne henge opp bilder og skrive beskjeder. Finnes mange fine glasstavler som er magnetiske og som kan skrives på med tusj. Jeg sto med ei slik i handa: 35x35cm til 200,- og samvittigheta mi sa at dettte egentlig var en slik unødvendig ting som jeg ikke skulle bruke penger på. Så kom jeg på noe genialt om jeg så skal si det selv, hehe ;) Fant ei klipsramme (glassplate med bakgrunn og klips rundt, ofte brukt til plakater): 40x60cm til en 1/4 av prisen på tavla. Så lagde jeg en collage av bilder, utklipp, kalender, nyttige tips og annen inspirasjon på bakgrunnen og festet glasset på. Med en hvit tusj beregnet på glass kan jeg skrive viktige beskjeder, sitater eller bare skrible litt for så å viske det bort med litt papir/bomull. Med andre ord hadde jeg fått tavla jeg ønsket meg, - bare enda bedre :D Og utklippene kan jeg lett bytte ut når jeg måtte ønske.


Håper at dette kan være til inspirasjon, kjære venner :) Åpne øynene og ta inn alt verden kan by på! Og husk at det beste i livet er gratis ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...