søndag 12. juni 2011

{What a beautiful day}



Hurra, min bønn om solskinn ble hørt!! Denne deilige fridagen våknet jeg til sol fra skyfri himmel! Min kjære pappa har bursdag i dag og det er strålende sommervær både her på Østlandet og hjemme i nord! Helt perfekt!! Skal ikke mer til før energinivået og humøret mitt stiger. Jeg bestemte meg for at dette skulle være min dag til å gjøre akkurat det jeg vil. En ekte martedag! Så jeg fant fram bikinien og lett sommertøy, lagde meg en slags turban med ei stor, glitrende brosje på, pakket ned notatbøker, lagde meg iskaffe og la ut på tur. Gikk langs promenaden til Bragernes Strand og la meg på et pledd helt nede ved vannet. Der skriblet jeg ned tanker, ideer, fremtidsdrømmer og inspirasjon mens jeg så på det yrende folkelivet. Nyforelskede par som solte seg, joggere, familier av flere generasjoner på piknik, en liten gutt på stranda som bygde en sanddunge som i hans øyne sikkert var den flotteste borg, ungdommer som badet og pensjonistpar som nøt en kaffekopp på benken. Folk i alle aldre og størrelser, fra ulike kulturer og med ulike historier, som delte et felles øyeblikk av livet akkurat der og da. Fascinerende! Sola varmer virkelig på alle måter!

Etter min lille utflukt gikk jeg til jernbanestasjonen og så på vakre magasiner. Nesten hver sommer har vi vært en tur i Sverige, enten på togtur sørover på ferie eller bare like over grensen på dagstur. Da kjøper jeg alltid svenske motemagasiner, så i dag kjøpte jeg svenske Elle for å få ekstra feriefølelse :) Superfint blad med masse inspirasjon. Satte meg i solveggen hos Baker Hansen og skriblet videre mens jeg leste Elle og så på forbipasserende mennesker. Skuet utover Strømsø Torg som snart står ferdig i sin nye prakt. Det blir utrolig flott, og en god mottakelse for de som besøker byen med tog. Drammen imponerer stadig med sin helhetlige og utsøkte byutvikling! De har virkelig greid å snu et frynsete rykte, fra å være et harry veikryss til å nå bli et sted folk reiser til istedet for forbi. De har blitt belønnet med flere europeiske priser for design og byutvikling, og jeg vet om flere norske steder som burde "look to Drammen".

Dette ble også dagen for lange, koselige telfonsamtaler med slekt og venner. Det gir alltid påfyll og rom for refleksjoner. Kjenner at det skjer mye i livet mitt for tida og jeg blir stadig mer bevisst på hvem jeg er og hvem jeg vil være. Bli klar over hva som gir deg energi, glede, inspirasjon, motivasjon og utnytt ditt fulle potensiale! Ikke slå deg til ro med det nest beste! Jeg jakter videre og fortsetter å være absolutely fascinated.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...