mandag 27. juni 2011

{Are you ready to jump?}


Sitter og tenker på hvor ofte jeg lar meg begrense av frykt når det kommer til nye ting. Frykten for å ikke like, frykten for å ikke være god nok, frykten for hva andre vil tenke osv. Da jeg var lita jente, skulle jeg helst være verdensmester før jeg hadde prøvd. Derfor ble det til at jeg heller veivde tauet i stedet for å hoppe. Men noen ganger må man hoppe: Hoppe i det! For frykten for det nye går ikke over selv om man vokser opp. Den bare melder seg i andre situasjoner, være seg et nytt forhold, en ny jobb, flytting, en ny matrett - en hvilken som helst ny situasjon. Så begynte jeg å tenke på alt jeg har tord å gjøre - og overlevd!! ;p Og plutselig gikk det opp for meg at for hver lille frykt man overkommer, følger mestringsfølelsen. Uavhengig av hvordan det går (om du likte maten, om du sto på eksamen, om du fikk jobben osv), fordi du tok sjansen, du gjorde et forsøk selv om du gruet deg. Og veldig ofte går det jo bra i tillegg! Så sitter du kanskje etterpå og undres over hvorfor du brukte så mye tid på å grue deg til noe så ufarlig. Been there, done that ;) I stedet for å stange hodet mot muren, kan man klatre over den og se et åpent, nytt landskap. Hopp i det folkens og prøv noe nytt denne uka! Jeg for min del starter med å spise sushi for første gang i morgen og jeg begynner å glede meg :)

2 kommentarer:

  1. Sushi er så herlig! Gled deg :D (maki(rull) med laks og avokado anbefales ALLTID)

    SvarSlett
  2. Lovely! Skal testes ;)) Takk for tipset!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...