tirsdag 22. mars 2011

{Vel overstått}

Hurra, årets første eksamen er overstått! Så fantastisk deilig!! Som eksamensgave til meg selv kjøpte jeg boken om Madame de Pompadour, så nå skal jeg lese meg opp på fransk historie og livet i Versailles. Madamen var nemlig den offisielle kongelige elskerinna til Ludvig XV og ei svært intelligent, vakker og ambisøs kvinne. Dersom jeg ikke rekker å starte på den nå, har jeg noe å glede meg til i påskeferien :) Gikk meg en tur til byen i dag for å få litt frisk luft, sol i øynene og kikke i butikkene. På torget bugnet det av blomster hos blomsterhandlerne, og jeg fikk lyst til å pynte litt i stua. Våknet nemlig til nyvasket og ommøbelert leilighet i morges! Vidunderlig! Mens jeg sto der kom flere kraftige vindkast og rev og slet i parasollene. Planter veltet og jeg var redd alt skulle rives over ende. Derfor gjorde jeg mitt for å forsøke å hjelpe til ved å holde med armer og ben. Etter mye plunder fikk de ned parasollene og alt roet seg. Jeg gikk videre for å gjøre andre ærender. På vei hjem gikk jeg innom igjen for å kjøpe med meg blomster. Blomsterhandleren kjente meg igjen og jeg fikk denne buketten roser som takk for hjelpen tidligere. Så utrolig hyggelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...