mandag 20. juli 2009

Duften av deg

Sitter og tenker på hvordan duft påvirker oss. Det er fantastisk hvordan hjernen lagrer lukter vi har kjent. Duft vekker minner om hendelser, personer eller øyeblikk du trodde du hadde glemt. Magisk! Jeg har f.ex. en parfyme jeg brukte en kort periode under studietida i Kongsberg. Når jeg lukter på den, minner den meg om en spesiell 80-tallsfest og alt rundt den!
Marilyn Monroe uttalte en gang at hun sov kun iført noen dråper av Chanel No5, -verdens mest solgte parfyme. Det rare er at en parfyme som lukter godt på en venninne, ikke nødvendigvis lukter godt på deg, og motsatt. Bruk god tid på å finne den rette duften for deg. Parfymen bærer du som en hemmelighet du kun deler med de som kommer deg helt nær. Nesten som et kyss ♥
Og min favoritt? That's a secret I'll never tell ;) Come closer...

Tips! Ikke spis krydret mat eller hvitløk før du skal prøve nye parfymer. Krydder og hvitløk forandrer nemlig lukten på huden din.

Tips! Lukt på kaffebønner mellom hver duft du prøvelukter. Det skal nøytralisere duftbildet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...