søndag 30. november 2008

1.søndag i advent



Jeg ble faktisk døpt 1.søndag i advent i 1985! Mi kjære gudmor ga meg da ei bok med tekster av Inger Hagerup, - deriblant ”Advent”. Hun leste første vers og tente første adventslyset. Siden har dette adventsdiktet fulgt meg og etter hvert som jeg ble eldre og lærte å lese, ble det min oppgave å tenne lys og lese diktet. Så også i dag :)

1
Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi ett lys i kveld,
vi tenner det for glede.

Min søndag startet svært rolig i pysjen med vakker julemusikk, Elle og god frokost :) I ettermiddag var Cathrine, Bendik og jeg på kino: ”Madagaskar 2” – artig! Etterpå tok vi en tur ned på torget for å se på den flotte julegrana! Nyt adventstida ♥



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...