lørdag 25. mai 2013

Den store... filmopplevelsen i år!!

Endelig fikk jeg sett filmen jeg har ventet på siden høsten 2011!! The Great Gatsby eller Den Store Gatsby på norsk. Og FOR en film! Jeg ELSKET den! 

NRKs anmelder omtalte den som en "visuell orgasme" og det er ingen tvil om at filmen var en fryd for øyet:) De lekreste antrekk, biler - og fester man bare kan drømme om! Helt vidunderlig:) 

Jeg elsker 1920-tallet! Musikken, moten, håret, smykkene, bilene, dansen, interiøret, Art Deco-stilen, mønstrene - ALT det visuelle! Sosialt sett var det kanskje ikke like sjarmerende; 
alkoholinntaket var høyt, moralen lav og klasseforskjellene enorme. Likevel, fascinert blir jeg! :)

Jeg er ingen filmkritiker, men jeg opplever film. Og for meg var dette en opplevelse! Jeg ble sugd inn i filmen; alle intrigene, forbindelsene, løgnene og lengslene. Regissør Baz Luhrman er kjent for filmer som Moulin Rouge og Romeo & Juliet, og begge disse er jo litt overraskende i sine moderne vinklinger. Derfor var jeg spent før denne nyinnspillingen. Og Luhrman hadde satt sitt kjennetegn på filmen, men det var svært elegant gjort! Musikken var nemlig vår tids rap/pop innpakket i jazzarrangement! Og jeg digget det! Mest fordi det ga oss et bedre inntrykk av hvor kule og attraktive festene hos Gatsby var. En genistrek, spør du meg :)

Filmen var morsom, spennende, overveldende og rørende. Flotte skuespillertolkninger og historia var bevart :) 

Anbefales anbefales ANBEFALES. Utropstegn. Punktum.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...